برج تجاری-مسکونی ونکوور

معمار : گروه معماری arno_matis
موقعیت مکانی : ونکوور – کانادا
مساحت : ۲۶۰۲ متر مربع
سال اجرای پروژه : ۲۰۱۴

طراحی برج تجاری-مسکونی ونکوور در سایت فراموش شده ای مجاور خطوط سریع انتقال زیرزمینی جدید قرار گرفته است. پروژه فوق در دروازه ی جنوبی ونکوور، در بلوار بزرگ کامبی قرار دارد. این پروژه ی تجاری-مسکونی، استفاده ای ترکیبی از یک ساختمان آوانگارد، با کفپوشهای بتنی و یک لایه ی صاف روی آن است که منعکس کننده نور و تحریف کننده ی مرز بین داخل و خارج ساختمان می باشد.

تعبیه یک پلتفرم مارپیچ برای جذب انرژی در رمپ های بالای طراحی شده و شکل متمایزی را نسبت به یک طرح مکعبی ساده بخشیده است. گوشه های این ساختمان به گونه ای طراحی شده که زوایای تابش خورشید را کنترل می کند و مانند المانی کاربردی تمامی سایه های افقی و عمودی خورشید را از بین می برد. اما مهم ترین ویژگی این مجموعه تلفیق مناسب صحیح عرصه های تجاری و مسکونی است. تنظیم یک پلان فکر شده با تقسیم فضایی استاندارد و سیرکولاسیون صحیح از نکته های مثبت طراحی ساختمان وکنوور می باشد.

نمای خارجی

طراحی نمای ساختمان دارای یک امضا و نشانه از تاثیر خورشید میباشد که نتیجه ی آن به وجود آمدن یک سیستم مناسب روشنایی و کنترل انعکاس شدید نور خورشید درون ساختمان می باشد.
نورپردازی
نورپردازی ساختمان توسط تامار فرانک انجام شده است. وی از هنر و خلاقیت خود به کمک المان های نما نورپرزدازی ساختمان با طراحی کرده تا علاوه بر کنترل نور طبیعی، با نور مصنوعی زیبایی هم ساختمان مزین شود.