اتوکد در آموزشگاه معماری نخل سبز

در دوره های اتوکد آموزشگاه نخل سبز ثبت نام کنید

مشخصات فنی آموزش نرم افزار اتوکد  ۳ بعدی آموزشگاه معمای نخل سبز :

یکی از پر کاربرد ترین ابزار هایی که با ارائه قابلیت های فراوان مانند ساده کردن کار و کاهش دادن هزینه ‌ها، به مهندسین در مدل سازی اطلاعات ساختمان کمک می کند، نرم افزار AutoCAD  (اتوکد سه بعدی) است. از نگاه مهندسان عمران، این گونه از نرم افزار ها تنها برای زیر سازی زمین زیر ساختمان‌ ها استفاده نمی ‌شوند؛ بلکه برای حفاظت از آن‌ ها نیز کاربرد دارند به همین سبب برای یادگیری این نرم افزار محبوب کافی است در کلاس های آموزشی ارائه شده در بخش خدمات آی تی شرکت نموده تا با این نرم افزار که شما را با تخصص های رشته مهندسی عمران آشنا می نماید بیاموزید.

سرفصل های دوره آموزش نرم افزار اتوکد سه بعدی آموزشگاه معماری نخل سبز  :

  • جلسه اول : معرفی نرم افزار اتوکد ،بررسی چند نمونه پلان ،تنظیمات اولیه
    نرم افزار و معرفی  ،منو بار ،مرور گر منو ها ،نوار ابزار خط فرمان کاربردآن و جایگزین آن نوار مختصات ،دستورات ترسیمی و دستورات ویرایشی و آموزش ترسیم خط و دایره

    جلسه دوم اتوکد  :
    کابرد انواع خط و زاویه در چند نمونه تمرین ،آموزش ترسیم خط پیوسته ،آموزش فرمان های ویرایشی

    جلسه سوم اتوکد :
    آموزش ترسیم مستطیل وچند ضلعی و بیضی  تحت زاویه ۹۰ درجه و سایر زوایا ، آموزش فرمان های ویرایشی،
    جلسه چهارم اتوکد :
    آموزش گیره ها،آموزش فرمان های ویرایشی،تمرین های پیشرفته و رفع اشکال

    جلسه پنجم اتوکد :
    آموزش کلیه فرمان های ترسیمی باقی مانده ،آموزش تبدیل مقیاس و نحوه استفاده آن و رفع اشکال و انجام تمرین های پیچیده

جلسه ششم  اتوکد :
آموزش فرمان های ویرایشی شامل فیلد ،کپی سطری و ستونی ،کش آمدن و هاشور )

جلسه هفتم اتوکد  :
کنترل و رفع اشکال تمرین های داده شده و آموزش فرمان های ویرایشی شامل (تقسیم ،بلوکه کردن،رابطه مقیاس با محدوده کاغذ)

جلسه هشتم اتوکد  :
بحث لایه ها و گروه های خطی استاندارد.

جلسه نهم اتوکد  :
کوییز کلاسی و رفع اشکال

جلسه دهم اتوکد  :
آموزش متن نویسی و اندازه گیری ،آموزش پیوسته کردن

جلسه یازدهم اتوکد :آموزش دستورات کلیدی و ترفندهای کد

جلسه دوازدهم اتوکد : ترسیم پلان در کلاس

جلسه سیزدهم:آموزش ترسیم اشکال سه بعدی

جلسه چهاردهم :آموزش فرمان های ویرایشی  و کاربرد اتوکد در نقشه های فاز دو

پانزدهم: رفع اشکال و تشکیل رزومه

آموزش نرم افزار AutoCAD  ۳D آموزشگاه نخل سبز  تهران یک کلاس آموزشی ۳۰ ساعته است که در آن مهارت های شهر سازی همچون ترسیم نقشه های توپوگرافی، طراحی مسیر، ترسیم پروفیل های ارتفاعی، تعیین حجم عملیات خاکی و … را می آموزید و این دوره توسط آموزشگاه معماری نخل سبز در تهران برای سراسر ایران ارائه می شود.

نرم افزار اتوکد (autocad) جز پرطرفدارترین نرم افزار های کاربردی بین جامعه مهندسان و دانشجویان است. این نرم افزار با قابلیت هایی که دارد می تواند در اموری مانند طراحی مدارات الکتریکی، طراحی پلان های معماری، طراحی نقوش فرش ها و دیتیل های معماری و صنعتی  کمک به سزایی کند. اتوکد به نوعی یک وسیله مترجم بین مهندسین در تمامی نقاط جهان است که می توانند از این طریق بدون حضور طراح باهم ارتباط کاری برقرار کنند. در این بخش مجموعه ای از آموزش های این نرم افزار، بلاک، ترفند ها و کتاب آموزشی اتوکد را برای جامعه طراحان، معماران، دانشجویان و علاقمندان فراهم آورده ایم و امیدواریم که مفید واقع شوند. با ما همراه باشید…

اتوکد معروف ترین و پرکاربرد ترین نرم افزار دنیا در زمینه نقشه کشی، معماری، و طراحی صنعتی است. مخصوصا در کشور ما این نرم افزار طرفداران بسیاری دارد و تقریبا تمام دانشجویان رشته های معماری و صنعتی با آن سروکار دارند.
از اتوکد برای نقشه کشی ساختمانی و صنعتی، طراحی قطعات، مدل سازی، معماری داخلی و خارجی، و … استفاده میگردد. امکانات متنوع AutoCAD باعث شده تا این نرم افزار در کاربری های مختلف خانگی، اداری، تجاری، و حتی نظامی مورد استفاده قرار بگیرد. در حالی که بیش از ۲۶ سال از ارائه نسخه اولیه اتوکد توسط کمپانی Autodesk میگذرد، اکنون نسخه جدید این نرم افزار منتشر شده است.

نرم افزار اتوکد Auto CAD چیست و چه کاربردی دارد؟

 AutoCAD محصول پرچم‌دار شرکت Autodesk، یک نرم افزار طراحی به کمک رایانه است که توسط طراحان، معماران و مهندسان در ساختن مدل‌های دو بعدی و سه بعدی از سطوح یکپارچه و یا شبکه‌ای استفاده می‌شود. قبل از طراحی به کمک رایانه، طراحان مجبور بودند با ابزاری مانند تخته‌های طراحی، مداد، خودکار، خط کش، قطب نما و گونیا کار کنند که نسبت به ابزارهای امروزی مانند AutoCAD امکانات بسیار محدودتری داشتند. از سال ۱۹۸۲ میلادی که اولین نسخه نرم افزار AutoCAD به بازار ارائه گردید، به علت قابلیت‌های پیشرفته طراحی اتوماتیک و کامپیوتری به سرعت به پراستفاده‌ترین ابزار طراحی به کمک رایانه تبدیل شد. این نرم افزار هم اکنون پرکاربردترین نرم افزار طراحی صنعتی و نقشه کشی بوده که بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد.

این نرم افزار به مهندسان این امکان را می‌دهد تا بتوانند ایده‌های ذهنی خود را پیاده‌سازی کرده و با کمک ابزار ترسیم آزاد سه بعدی، به طراحی و مستند سازی هوشمند محصولات خود بپردازند. طیف قابلیت‌های این نرم افزار تا حدی گسترده است که محدود به یک رشته و صنعت خاص نمی‌شود و تقریباً در تمامی امور طراحی و ترسیم مدل‌های سه بعدی در رشته‌های الکترونیک، عمران، معماری، نقشه‌کشی و مدل‌سازی کاربرد دارد. در طی سال‌های اخیر شرکت Autodesk نسخه‌های ویژه‌ای از این نرم افزار را برای رشته‌های متعدد مهندسی ارائه کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به AutoCAD Electrical و AutoCAD Mechanical و AutoCAD Architecture و غیره اشاره نمود.

قابلیت‌های کلیدی نرم افزار Autodesk AutoCAD:
– پرکاربردترین نرم افزار طراحی صنعتی و ترسیم نقشه‌های فنی در جهان
– قابلیت‌های گسترده طراحی مانند نقطه ثقل هوشمند، ابزار اندازه‌گیری دقیق و غیره
– ابزار طراحی و ترسیم آزاد سه بعدی و دو بعدی
– کیفیت بالا در پردازش و چاپ طراحی‌ها
– بهره‌مندی از پسوند اختصاصی DWG
– دارای محیط برنامه نویسی پیشرفته برای کاربردهای خاص
– اشتراک گذاری طرح‌ها با حداقل حجم و حداکثر کیفیت
– انتقال آسان تنظیمات بین کامپیوترهای مختلف
– انعطاف پذیری بالای محیط کاربری
– جلوگیری از انجام تغییرات ناخواسته