رستوران گردان برج میلاد

رستوران گردان برج میلاد

درباره رستوران گردان برج میلاد


بعد از افتتاح رستوران گردان برج سفید در تهران، رستوران گردان دیگری درهای خود را به روی میهمانانش گشود با این تفاوت که این یکی بزرگترین رستوران گردان دنیا است که هر ساعت ۳۶۰ درجه چرخیده و نمایی۳۶۰ درجه از شهر را به میهماناش می دهد.
همیشه سرتان را می گردانید تا مناظر پشت سر را ببینید این بار این مسئولیت بعهده رستوران گذاشته شده، پس در کمال آرامش غذای لذیذ خود را نوش جان کرده و از مناظر لذت ببرید.

درباره برج میلاد – معماری و مشخصات


 برجهای بلند در دنیا از این جهت اهمیت زیادی دارند که برای چندین منظور مورد استفاده قرار می گیرند، از طرفی برای انجام یک طرح بزرگ چند منظوره به طور یقین باید توان فنی و مهندسی در زمینه های مختلف در کشور موجود باشد. وقتی کشوری فناوری موشکی دارد یعنی مهندسی های مکانیک، هوا و فضا، شیمی، متالوژی، کامپیوتر، برق و مخابرات پیشرفته ای دارد و مهمتر اینکه میتواند این فناوری ها را در کنار هم قرار دهد و محصول نهایی را تولید کند. دانش و فناوری ساخت برجهای بلند نیز اینگونه است.

برای ساختن یک برج، باید توان مهندسی عمران و سازه، مهندسی معماری،‌ مهندسی مکانیک، برق، مخابرات و همچنین قدرت تولید و کنترل ساخت قطعات، تاسیسات و … وجود داشته باشد و البته شرایطی که این فناوری ها بتواند کنار هم کارکنند که مدیریت مهندسی اجرایی و پروژه می باشد.
ایده ساختن یک برج مخابراتی تلویزیونی در تهران حدود ۸ سال پیش مطرح شد، سپس مطالعات دقیق برای برسی امکان و چگونگی ساخت آن انجام شد و در نهایت این طرح در سال ۷۵ رسماً شروع به کار کرد طرح مزبور به طور کلی تشکیل شده است از برج و ساختمان راس آن، مرکز جشنواره ها و همایش های بین الملل، مجموعه تجارت جهانی، هتل پنج شتاره و پارک آی تی.
این برج چند منظوره با هدف ساختن سازه‏ای به یاد ماندنی و به عنوان نمادی برای شهر تهران و به منظور رفع نیازهای مخابراتی و تلویزیونی تهران ساخته شده است .
این برج با ۴۳۵ متر ارتفاع پس از برج سی ان تورنتو کانادا با ۵۵۳.۳ متر ارتفاع، برج مسکو با ۵۳۳.۳ متر ارتفاع و برج شانگهای چین با ۵۰۰ متر ارتفاع در مکان چهارم برج‌های مخابراتی جهان قرار دارد. این برج از ۵ قسمت اصلی شامل: شالوده، ساختمان پای برج (لابی)،‌ بدنه اصلی برج، سازه راس و دکل تشکیل شده است. ساختمان راس آن یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های راس در برج‌های مخابراتی دنیاست.
از میان طرح‌های متعدد پیشنهادی برای معماری برج، سرانجام طرحی برگزیده شد که با معماری ایرانی و اسلامی همخوانی بیشتری داشته باشد و بتواند پیروزی میان سنت‌های دیرین و فناوری نوین معماری ایجاد کرده و تمدن اصیل ایرانی – اسلامی را به جهانیان عرضه دارد.
دقت کار فنی در ساختمان برج به قدری است که همه قطعات برای خودشان شناسنامه ای دارند که تمامی مشخصات قطعه شامل اینکه ماده اولیه قطعه چه بوده، از کجا تهیه شده، قطعه کجا تولید شده و چه کسی مسؤل کنترل و بازرسی آن بوده است. برای کارهایی مثل جوش دادن قطعات هم این فرایند طراحی شده است، به طوری که معلوم است یک جوش در چه زمان انجام شده و چه کسی جوشکار آن بوده و چه کسانی کنترل و تایید کرده اند.

هتل پنج ستاره مرکز ارتباط تهران


این بنا شامل ۱۸ طبقه که در مجموع دارای ۵۰۰ اتاق خواهد بود و حدود ۹۷۰۰۰ متر مربع زیربنا می باشد.

امکانات ویژه هتل عبارتند از:
۱- هتل پنج ستاره دارای ۱۵ عدد آسانسور است.
۲- تهویه مطبوع: تهویه مطبوع این هتل مطابق با استاندارد هتل های پنج ستاره است.
۳- پارکینگ: هتل دارای ۳ طبقه پارکینگ به ظرفیت ۲۰۰ خودرو است که هر طبقه به طور جداگانه دارای پارکینگ موتورسیکلت نیز هست.
۴- فضای ورزشی: در مجموعه حاضر استخر، سونا (خشک و بخار)، سالن بدنسازی وجود دارد.
۵- رستوران و تالار پذیرایی : هتل مرکز ارتباطات تهران دارای ۳ رستوران با غذاهای ایرانی و خارجی و یک تالار پذیرایی است.
۶- سالن نشیمن: در طبقه همکف و کلیه طبقات، این فضاها در نظر گرفته شده است.
۷- اتاق جلسات
۸- درمانگاه
۹- آژانس تاکسی و مسافربری
۱۰- فضاهای اداری و خدماتی
۱۱- واحدهای تجاری

مرکز تجارت بین الملل
این مرکز با عرصه حدود ۱۵۰۰ متر مربع و زیربنای حدود ۲۱۶۰۰۰ متر مربع با ارتفاع ۳۳ متر در هفت طبقه ( ۲ طبقه پارکینگ و ۵ طبقه فوقانی) خواهد بود.

امکانات ویژه مرکز تجارت بین الملل:
۱- فضاهای تجارت بین المللی
۲- فضاهای تجارت داخلی
۳- فضاهای مخابراتی – تلویزیونی
۴- فضاهای فرهنگی و اجتماعی
۵- فضاهای خدماتی
۶- نمایشگاه موقت کالا و تولیدات
۷- سالنهای نمایشگاهی حرفه ای
۸- بخش رایانه و ارائه آخرین اطلاعات اقتصادی، صنعتی، تجاری
۹- بخش ارتباطات فرهنگی – علمی
۱۰- پارکینگ (وسایل نقلیه سبک و سنگین)
۱۱- آسانسور
۱۲- سیستم تهویه مطبوع

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *