مختصری از بهترین هتل های ۵ ستاره دنیا

آموزشگاه معماری

مختصری از بهترین هتل های ۵ ستاره دنیا

هتل مردان پالاس(Mardan Palace)

طراحی هتل “مردان پالاس” یکی از مدرنترین و زیباترین هتلهای دنیاست که در سال ۲۰۰۹ در منطقه Lara آنتالیا ساخته شد. برای ساخت و طراحی این هتل که گرانترین و لوکس ترین هتل در منطقه اروپا و مدیترانه به حساب میاد، بیشتر از ۱.۴ میلیارد دلار هزینه شده،بهترین دکوراسیون داخلی هتل  طوری طراحی شده که استخرش جزء بزرگترین استخرهای اروپا و آکواریومش با بیش از ۲۴۰۰ ماهی از بزرگترین های اروپا محسوب میشوند.

ساخت این هتل دارای ۵۶۰ اتاق است و برای ساخت ساحل اختصاصی بیشتر از ۹۰۰۰ تن شن و ماسه مرغوب از کشور مصر به کار رفته. ۱۰ هزار متر مربع طلا، ۵۰۰ هزار قطعه کریستال و بیشتر از ۲۳ هزار متر مربع مرمر ایتالیایی در ساخت این هتل به کار رفته است. هتل مردان پالاس  ( MARDAN PALACE ANTALIYA ) در یکی از بهترین منطقه های آنتالیا، هتل لوکس منطقه مدیترانه ای که فقط ۲۵ دقیقه از فرودگاه بین المللی آنتالیا واقع شده است و یک هتل ۵ ستاره می باشد. ساختار معماری هتل از سبک های استانبول الهام گرفته شده است. بخش مرکزی همانند کاخ Dolmabahçe بازسازی شده است و سبک معماری اروپایی و شرقی را نشان می دهد. این هتل دارای ۵۴۶ اتاق و امکاناتی چون مینی بار، تلوزیون ال سی دی، تلفن، جعبه امنیت، تهوه مطبوع و حمام با دوش و سشوار می باشد.

طراحی و معماری باشکوه‌ترین و زیباترین هتل های دنیا

قدیمی ترین هتل های جهان

طراحی ساختمان هتل های قدیمی با قدمت چندین ساله ساخته شده اند . دکوراسیون داخلی این هتل ها بی نظیر است .  تنها چند درصد از مردم جهان می‌توانند بدون هیچ مشکلی وارد این هتل‌ها شوند و چند روزی در آن اقامت داشته باشند. بین هتل‌های پنج ستاره جهان، تعدادی بسیار لوکس و دیدنی هستند و شاید بتوان لقب «پنج ستاره‌ی هتل‌های پنج ستاره» را به آن‌ها داد. نوع سرویس‌دهی و امکانات هتل برای درجه یک هتل بی‌شک مهم است. اما در اینجا، علاوه بر تمام موارد و فاکتورهای یک هتل پنج ستاره، قدمت و سابقه آن هتل نیز در نظر گرفته می‌شود. در ادامه با هتل های لوکس و باسابقه ی بیشتری آشنا خواهید شد.

هتل ریتز پاریس

این هتل در سال ۱۸۹۸ باز شد و از آن روز تاکنون بالاترین استانداردهای یک هتل لوکس را داشته است. البته فقط نباید به ادعای صاحب هتل بسنده کرد. کافی است به ببینید چه کسانی به این هتل‌ها رفته‌اند. چندین سوئیت هتل به نام مهمانانش نام‌گذاری شده است، مانند کوکو شانل، ارنست همینگوی و اینگرید برمن . سوفیا لورن می‌گوید که این هتل عاشقانه‌ترین هتل جهان است. هتل ریتز پاریس به کاخ وندوم اشراف دارد. همچنین در چندین فیلم کلاسیک نیز از این هتل استفاده شده و البته طراحی و دکور آن کاملا لوکس و بی‌نظیر است. این هتل به دلیل بازسازی در سال ۲۰۱۲ بسته شد و تا چند ماه دیگر مجدد باز می‌شود.

هتل والدورف آستوریا – نیویورک

هتل والدورف آستوریا – نیویورک هتل «والدورف آستوریا» در خیابان پارک در منهتن قرار دارد و روزی بلندترین هتل جهان بود. گرچه امروز یک هتل دیگر این عنوان را از آن خود کرده، اما هتل والدورف همچنان یکی از نمادهای شهر نیویورک است. هر چه نباشد این هتل میزبان تمام روسای جمهور ایالات‌متحده از هوور تا اوباما بوده است. حتی یک فضای محرمانه در زیر هتل وجود داشت که مهمانان ویژه‌ای مانند فرانکلین روزولت از آن استفاده می‌کردند که البته دیگر قابل استفاده نیست. این هتل مفهوم خدمات ۲۴ ساعته را جا انداخت و موجب تغییر و تحول اساسی در نظام هتلداری گشت. سرپیشخدمت‌ »اُسکار تچرکی» در سال ۱۸۹۳ سالاد معروف «والدورف» را درست کرد که هنوز هم نام آن در منوی هتل می‌درخشد. ** البته یک ماجرای جنجالی از ما ایرانی‌ها در تاریخ این هتل وجود دارد. «حسینقلی خان صدرالسلطنه» معروف به «حاجی واشنگتن» نخستین سفیر ایران در آمریکا بود که به علت آبروریزی ناشی از ذبح گوسفند در بالکن هتل والدورف آستوریای نیویورک در روز عید قربان به تهران احضار شد. ناصرالدین شاه خطاب به او گفته بود: «ما را نزد جوان‌ترین دولت دنیا بی‌آبرو کردی و ملت چندین هزار ساله ما سخره عالمیان کردی. خدا از تو نگذرد.» **

هتل‌های رزوود (Rosewood Hotels & Resorts)

هتل رزوود توسط کارولین رز هانت (Caroline Rose Hunt) در دالاس تگزاس و در سال ۱۹۷۹ آغاز به کار کرد. از آن زمان به بعد توانست بیش از ۱۸ هتل منحصربه‌‌فرد از جمله هتل دکریلون (Hôtel de Crillon) در پاریس و هتل کارلایل (Carlyle Hotel) در نیویورک را تأسیس و راه‌اندازی کند. با وجود امکانات رفاهی منحصربه‌‌فرد و عالی و خدمات استثنایی، این برند نقشی کلیدی در بازار هتل‌های مجلل و لوکس بازی می‌کند. با ارائه امکانات و خدمات عالی، این برند توانسته است میهمانان ثروتمند بی‌شماری را از سراسر جهان به خود جلب کند.

هتل‌های شرایتون (Sheraton Hotels & Resorts)

هتل شرایتون در شهر اسپرینگفیلد ایالت ماساچوست آمریکا به عنوان هتلی کوچک در سال ۱۹۳۷ آغاز به کار کرد و اکنون بیش از ۴۰۰ هتل در ۷۳ کشور مختلف جهان دارد. در طول سال‌ها، این هتل همواره توسط نخبگانی همچون جان اف کندی، مورد توجه قرار گرفته است. این هتل همچنین از طریق برنامه‌های مختلف ابراز وفاداری برای اعضایش سعی در بهبود تجربه مشتریان داشته و توانسته است در میان هتل‌های دیگر امتیازات بیشتری کسب کند و این ویژگی خود را به رخ دیگران بکشد.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *