مزاج رنگ ها

مزاج رنگ ها

منظور از مزاج رنگ ها در واقع همان نشانه و شخصیتی و هویتی که هر رنگ به طور مستقل برای خود دارد .
مزاج رنگ سفید:
رنگی که برای پاکیزگی و مترادف با بی گناهی و خلوص است، این ویژگی ها مانند خلاقیت، صلح و آرامش را در افرادی که این رنگ را دوست دارند، نشان می دهد، به ویژه اگر آن ها در سن نوجوانی هستند، اگر افراد مسن رنگ سفید را دوست داشته باشند، ممکن است نشان دهد که این افراد آرمان های غیرمنتظره ای دارند و ترجیح می دهند که یک زندگی کامل داشته باشند.

رنگ سفید نور به علت منعکس کردن نور رنگ تابستانی محسوب می شودو پرطرفدار برای دکوراسیون و مد است زیرا با همه چیز تناسب دارد. افراد علاقمند به رنگ سفید افراد آرام و شنونده ای خوب هسکتند . به نظر دیگران اهمیت می دهند و به دوستی ها بها داده و وقت خود را آزادانه در اختیار دوستانشان قرار می دهند .
روانشناسی رنگ سفید
اثرات مثبت: بهداشت، بی باری، وضوح، خلوص، پاکی سادگی، پیچیدگی، بهره وری
اثرات منفی: ناباروری، سردی، موانع، عدم دوستی
درست همانطور که سیاه جذب کننده است، سفید بازتابنده کامل است. در واقع، این نیروی کامل طیف سفید را در چشم ما نشان می‌دهد. از این رو، موانع ایجاد می‌کند، اما موانع آن متفاوت از جنبه رنگ سیاه است. سفید از لحاظ روانشناسی رنگ بیانگر خلوص است.مفهوم ناپایداری نیز می‌تواند جنبه منفی آن باشد. از لحاظ بصری، سفید، یک درک فزاینده از فضا را می‌دهد. اثر منفی سفید در رنگ‌های گرم باعث می‌شود که آن‌ها به نظر برسند و احساس خوبی ایجاد کنند.

مزاج رنگ مشکی

مشکی نشانه قاطعیت، الزام رسمیت سلطه و قدرت است. این رنگ شیک و بادوام است. رنگ مشکی همچنین نشان دهنده اطاعت و فرمانبرداری است ،کشیشها رنگ مشکی می پوشند تا اطاعت خود را از خداوند نشان دهند. این رنگ برخلاف عقیده ی همگان رنگ نومیدی و عزا نیست بلکه نشانه خوش ذوقی و ظرافت طبع است. اگر از دوستداران این رنگ هستید مسلماً به شخصیت اطرافیان خود احترام می گذارید و برای آن که دیگران را با ارزش و برجسته نشان دهید از هیچگونه کمکی به آنها دریغ نمی کنید و هرگز خود را به دیگران تحمیل نمی نمایید همچنین عقاید و نظریات دیگران را به آسانی می پذیرید. نظری که دوستانتان نسبت به شما دارند برای شما خیلی مهم است . همیشه به دنبال آخرین مد ها می گردید و پول زیادی را بابت این چیزها می پردازید.
روانشناسی رنگ سیاه
اثرات مثبت: پیچیدگی، زرق و برق، امنیت، ایمنی ، کارایی، ذات
اثرات منفی: سرکوب، سردی، تهدید، سنگینی
رنگ سیاه کاملا جذب کننده است. پیامدهای روانشناسی رنگ سیاه قابل توجه است. این رنگ موانع محافظتی ایجاد می‌کند، زیرا که تمام انرژی‌هایی را که به سوی شما می‌آید جذب می‌کند و شخصیت شما را پنهان می‌کند. سیاه در اصل عدم وجود نور است، چرا که هیچ طول موجی منعکس نمی‌شود و بنابراین می‌تواند تهدید کننده باشد؛ بسیاری از مردم از رنگ تیره می‌ترسند.اما از لحاظ مثبت نگری به صورت مطلق ارتباط برقرار می‌کند. این ارتباط پیچیدگی و برتری بی نظیری را به همراه دارد و به ویژه با رنگ سفید خوب عمل می‌کند. سیاه ادراک سنگینی و جدیت را ایجاد می‌کند.

مزاج رنگ سبز
اگر رنگ سبز را دوست دارید ، احتمالا شما “التیام دهنده” هستید، این اشخاص قبل از کمک به دیگران دوبار فکر نمی کنند و شنوندگان خوبی هستند، که باعث می شود مشاوران شگفت انگیزی هم باشند و تعجب نکنید در صورتی که بسیاری از این افراد دوست دارِ محیط زیست، فعالان حیوانی و حتی سبزی خوار هستند.

این رنگ مظهر طبیعت و نشاط آور و آرامش بخش است. سبز تیره مربوط به مردان و محافظه کارانه است و نشان دهنده ثروت است.

زندگی با طرفداران این رنگ آسان است. این افراد با افراد علاقه مند به رنگ پرتقالی تفاهم زیادی دارند . برخورد این افراد با دیگران بر پایه ی اصول و قرارداد است. این افراد بسیار کنجکاوند و مایلند از از کار دیگران درآورند.
تاثیر بر تعادل
اثرات مثبت: هماهنگی، تعادل، استراحت، عشق جهانی، آرامش،اطمینان، تعادل، صلح
اثرات منفی: خستگی، رکود، خالی از انرژی، بی نظمی
سبز رنگ تعادل است و بدان معنی است که هر چیزی سر جای خودش است و نیازی به تنظیم و تغییر نیست. هنگامی‌که به جهان نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که حاوی مقدار زیادی رنگ سبز است، این نشان دهنده حضور آب و قحطی کم است، بنابراین ما با رنگ سبز، به سطح بالایی از اطمینان می‌رسیم. از منظر منفی، این رنگ می‌تواند رکود را نشان دهد.

مزاج آبی

آبی، رنگ آسمان و اقیانوس یکی از پرطرفدارترین رنگهاست. این رنگ مانند رنگ قرمز سبب عکس العمل متضاد می شود. آبی، رنگ ارامش وصلح است و سبب می شود بدن مواد شیمیایی آرامش بخش تولید کند، پس اغلب در اتاق خواب از این رنگ استفاده می شود. رنگ آبی می تواند سرد و یأس آور هم باشد. مشاوران مد توصیه می کنند در مصاحبه های شغلی رنگ آبی بپوشید چون رنگ آبی نشان دهنده وفاداری است. افراد در اتاقهای آبی فعال ترند. بررسیها حاکی از آن است که وزنه برداران در سالنهای ورزشی آبی رنگ قادرند وزنه های سنگین تری را بلند کنند.

روانشناسی رنگ آبی
تاثیر ذهنی
اثرات مثبت: هوش، ارتباطات، اعتماد، کارایی، آرامش، وظیفه، منطق، خنکی، انعکاس، آرامش.
اثرات منفی: سردی، بی اعتمادی، عدم احساس، عدم دوستی.
آبی رنگ ذهن است و اساسا آرامش بخش است. این رنگ به لحاظ ذهنی تأثیر به سزایی دارد و تاثیر آن با واکنش فیزیکی که ما به رنگ قرمز داریم متفاوت است. آبیِ پررنگ تفکر ما را تحریک می‌کند و آبیِ کم رنگ، ذهن و تمرکز را آرام می‌کند. به نظر می‌رسد اشیاء آبی به اندازه قرمز به ما نزدیک نیستند. رنگ آبی رنگ جهان است . با این حال، آن را در روانشناسی رنگ، می‌توان به عنوان رنگی سرد، بی ثبات و غیر دوستانه هم شناخت.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *