آموزش مقدماتی ۳d max

یکی از قوی ترین برنامه ها در عرصه گرافیک کامپیوتری می باشد که درصنعت سینما ، معماری و طراحی صنعتی و …. جز پر طرفدار ترین برنامه ها می باشد .

با h3>(Vray وی ری) چیست ؟
با آموزش تری دی مکس مقدماتی با ما همراه باشید .

یک نرم افزار تکمیلی برای آن طراحی شده است که بعد از نصب کردن تری دی مکس،روی تری دی مکس نصب می شود )به نرم افزار اصلی الحاق می شود، به این گونه نرمافزارهای الحاقی که توانایی های جدیدی به نرم افزار اصلی می دهند،پلاگین می گویند یاهمان افزونه(.اگر کار شما مربوط به تری دی مکس در معماری توصیه ما به شما این است که حتما وی ری را آموزش ببینید ،زیرا اکثر شرکت ها و معماران مهم با توجه به قدرت وی ریاز این نرم افزار برای ارائه کار استفاده می کنند ، شاید به این دلیل که تنظیمات وآموزش آن راحت تراز منتال ری باشد و از قدرت فوقالعاده ای نیز برخوردار است تا حدی که شاید تشخیص یک صحنه که با وی ری رندر گرفته شده باشد با یک صحنه واقعی بسیار سخت باشد .

مدلسازی یا سه بعدی سازی همان روند تبدیل یک تصویر دو بعدی به سه بعدی است. مثال شما یک نقشه ساختمانی
دارید، ابتدا به دیوار هایش ارتفاع می دهید،بعد شکل در و پنجره و سقف را می سازید، نهایتا با نرم افزار می توانید داخل اتاق ها را ببینید یعنی یک نقشه دو بعدی را تبدیل به یک ساختمان کرده اید که سه بعدی است.

با آموزش های بعدی همراه باشید .

(متریال ):

مصالح منظور این است که وقتی موضوعی را سه بعدی می کنید، بعد از آن به نرم افزار دستوربدهید که جنس مثال دیوار ها از چه باشد؟مثال به دیوارهایش رنگ یا گچ یا کاغذ دیواری و.. اضافه می کنید.بصورت پیش فرض در خود تری دی مکس و وی ری وجود دارند ،بعضی ها هم آنها را می سازند .

رندرینگ:

وقتی یک شی را سه بعدی کردید و به آن متلایر دادید و نهایتا نور برای آن قرار دادید،نوبت به آن می رسد که نرم افزار شروع به شبیه سازی نور و متلایر کند )یعنی شی را بهواقعیت نزدیک کند(. در این مرحله، نرم افزار تمام بخش های نور و سایه، متریال،
فرورفتگی ها، رنگ ها و … را محاسبه می کند تا یک تصویر یا انیمیشن کامال طبیعیبرای شما تولید کند. این مرحله وقت گیر است و در اینجاست که قدر یک کامپیوتر قدرتمندرا خواهید فهمید .

مدت زمان یادگیری تری دی مکس و وی ری چقدر است؟
اگر هیچ سابقه قبلی در رابطه با رشته های طراحی ندارید و هیچ نرم افزار سه بعدی سازی دیگری هم کار نکرده اید )مثل اتوکد یا اسکچاپ یا …( یادگیری سطح متوسط تری دی مکس )در حد سه بعدی کردن یک ساختمان یا یک اتاق و وسایل داخل آن( حدود ۷ ماه )روزانه ۳ ساعت تمرین( و یادگیری وی ری هم بصورت جداگانه سه ماه زمان نیاز دارد .

اگر قبلا با نرم افزارهای مشابه مثل اتوکد کار کرده باشید و در حال تحصیل در یکی ازرشته های طراحی هستید یادگیری متوسط تری دی مکس حدود ۴ ماه )روزانه سه ساعت تمرین کافی میباشد.

placeholder image