ساختمان ترمه همدان

ساختمان ترمه

این ساختمان تجاری-اداری عجیب و زیبا در همدان ، که از شهرهای تاریخی ایران می باشد، واقع شده است. معماران آن فرشاد مهدی زاده و احمد بطحائی دو معمار نامدار ایرانی هستند که این ساختمان را در دو طبقه با دو کاربرد متفاوت طراحی کرده اند. این بنا دارای دو طبقه می باشد، در طبقه همکف یک فروشگاه خرده فروشی و در طبقه اول یک دفتر تجاری قرار دارد.

علاوه بر طراحی مدرن و جالب توجه در این ساختمان، نمای آن را از آجر های بومی پوشانده ­اند که با بافت های سنتی هماهنگ و باعث حفظ سبک معماری اقلیمی و بومی شده است. پروژه ساختمان اداری، تجاری ترمه از نظر داوران جایزه Architizer  رتبه اول را به خود اختصاص داد.

از آنجاییکه ارتفاع این ساختمان به علت تساوی خطوط هوایی شهری باید با ساختمان های مجاور هماهنگ باشد، طبقه آخر این بنا را تبدیل به بام ساختمان کرده اند. بام این ساختمان دارای دیوارهای بلندی است که در درون آن فضای سبز زیبایی تعبیه شده است. این قسمت از ساختمان در اختیار دفتر تجاری واقع در طبقه اول گذاشته شده است که در آن  جلسات مدیران، مهمانی های رسمی و شرکتی برگزار شود و البته محیطی بسیار مناسب برای رفع خستگی کارکنان می باشد.

ساختمان ترمه همدان ساختمان ترمه همدان

این ساختمان دارای سه روش دسترسی افراد به محیط شهری است؛ راه پله موجی شکل این بنا دسترسی مستقیم به دفتر تجاری واقع در طبقه دوم را مقدور می سازد که برای مردم شهر تبدیل به مکانی جالب  برای بازدید و عکسبرداری شده است. علاوه بر آن دسترسی خودروها به پارکینگ، رفت و آمد افراد به طبقات مختلف ساختمان و همچنین دسترسی افراد واقع در محل به پشت بام این بنا نیز به روش های متفاوتی ممکن شده است.

جزئیات ساختمان ترمه