نقش متریال در طراحی داخلی

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری از جمله عناصر مهم در دکوراسیون داخلی است که برای پوشاندن دیوارها استفاده می شود.

به دلایل مختلفی از جمله نصب آسان، تنوع بالای طرح، رنگ و قیمت پر مصرفترین دیوارپوش در دکوراسیون داخلی می باشد.

از دیرباز در زندگی بشر نقش داشته و امروزه جزء جدایی ناپذیر در دکوراسیون محسوب می شود.

از دیگر ویژگیهای کاغذ دیواری می توان نصب آسان آن را نام برد.

تنوع بالا در طرح سبب شده است که طرفداران بیشتری نسبت به نقاشی داشته باشد.

تنوع بالا در طرح و رنگ این دیوارپوش باعث می شود که بتوان از آن برای تمام سبکهای دکوراسیون داخلی و تمامی فضاهای مختلف از نظر اندازه  و کاربرد از آن استفاده شود.

سنگ

استفاده از سنگ در معماری و طراحی داخلی دارای پیشینه تاریخی می باشد . سنگ متریال بسیار ارزشمندی است و ارزش آن علاوه بر بعد معنوی نیز می باشد. تا به حال به این فکر کرده ایم که سنگ طبیعی ۳.۵ میلیارد سال عمر دارد و هیچ گاه تولید نمی شود . پس سنگی که کف منزل ما را مزین کرده منحصر به فرد می باشد.
زیبایی سنگ در رگه های آن و بافت رنگی آن می باشد که در سال های اخیر کشورهای اسپانیا و ایتالیا دست به برش و تولید اسمبل های (تایل های بزرگ ) سنگ های تزئینی زده اند که در بسیاری موارد این سنگ ها به عنوان تابلو با نورپردازی متمرکز مورد استفاده قرار می گیرند. یک برتری دیگر سنگ نسبت به متریال دیگر ، غیر تکراری بودن تایل های آن می باشد که بعضی شرکت های تولید کننده سرامیک برای دستیابی به این امتیاز و تصادفی بودن نقش هزینه زیادی کرده و متعاقبا با قیمت بالایی نیز به فروش میرسد. در صورتی که اراده طبیعت بدون هزینه این امتیاز را در سنگ به ما هدیه داده.
سنگ های مورد استفاده در فضای داخلی عموما از انواع مدیریت می باشند که از میان آنها مرمریت دهبید معروفیت بیشتری دارد و بازار خوبی را برای معادن و دهبید  در ایران و خاورمیانه ( مخصوصا امارات ) به ارمغان آورده . سنگ تراورتن به دلیل ماهیت رسوبی و آهکی بودن آن استفاده چندانی در فضای داخلی ندارد و سنگ گرانیت نیز عموما برای سرویس های بهداشتی و روشویی ها استفاده می شود.
استفاده از گرانیت به دلیل دارا بودن درصد اندکی اورانیوم در بعضی از انواع آن در آشپزخانه و در محیط هایی که تحت گرمایش قرار دارد توصیه نمی شود. صحبت آخر اینکه ارزش سنگ را باید دانست زیرا منبعی تجدید ناپذیر است.

کناف، متریالی که امروزه به یکی از متریال های اصلی در ساختمان تبدیل شده است. امروزه در ساختمان کناف هم برای ساخت و سقف و دیوار و هم برای اجرای طرح های خاص بر روی دیوار و سقف در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این انعطاف پذیری کناف است که استفاده از های مختلف از این متریال می شود. البته این پانل های گچی امروزه تنوع زیادی دارند و برای اجرای نمای ساختمان هم می توان از نوع خاصی از کناف بهره گرفت. ضمن اینکه انواع دیگری نظیر کناف های ضد حریق نیز در بازار وجود دارند. در مجموع امروزه متریال کناف با قابلیت ها و ویژگی های مختلف، برای تامین نیازهای مختلف تولید شده اند.

دیوارهای جدا کننده ی کناف ، دیوارهای غیر باربری هستند که برای تقسیم فضاهای داخلی ساختمان استفاده می شوند این ساختار شامل قابهای فولادی سبک ساخته شده با مقاطع C,CW و U,UW بوده که صفحات روکش دار گچی در یک یا چند لایه ، به وسیله پیچ مخصوص بر روی آنها نصب می شوند.

درزهای میان این صفحات به وسیله ی نوار و بتونه ی مخصوص درزگیری شده، به نحوی که در انتهای کار، سطحی یکپارچه و بدون درز که قابلیت رنگ آمیزی و کاشی کاری یا هر نوع پوشش نهایی دیگری خواهد داشت، حاصل می گردد. فضای خالی داخل دیوار ، امکان استفاده از انواع عایق حرارتی و صوتی را فراهم نموده و همچنین عبور و دسترسی به تأسیسات الکتریکی و مکانیکی را به راحتی میسر می سازد.

سقف کاذب مشبک کناف

سقف مشبک

سقف های کاذب مشبک کناف، از شبکه سازه های سپری (T شکل) و تایل های سقفی تشکیل می شوند. شبکه مذکور به وسیله آویزهای قابل تنظیم، به سقف اصلی متصل گردیده و تایلی ها به صورت وزنی درون این شبکه قرار می گیرند. فضای خالی پشت سقف کاذب، امکان استفاده از لایه عایق را فراهم نموده و بدین ترتیب می توان به مشخصات عملکردی نظیر جذب صوت بالا دست یافت. ویژگی های مثبت فراوان این نوع سقف کاذب باعث گسترش استفاده از آن در فضاهای اداری،

من یک بلاک متن هستم، روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا این متن را تغییر دهید. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.